quinta-feira, 19 de novembro de 2009

Julio Antonio Mella

Nascido na capital cubana em 25 de Março de 1903, este jovem revolucionário ingressou em 1921 na facultade de Filosofía, Letras e Direito, em cujo ambiente universitário entrou em contacto com o pensamento politico anti-imperialista dos grandes revolucionários latinoamericanos, nomeadamente Simón Bolívar e muito especialmente José Martí. A influência da triunfante Revoluçom de Outubro na Rússia supujo também o seu encontro com os ideais e a teoria de Marx, Engels e Lenine.

A presença na sua própria família do ideário independentista (o seu avó, o General Ramón Matías Mella, foi um dos pais fundadores da República Dominicana), permitiu que já nesta etapa universitária começasse o empregar o que seria a sua brúxula política o resto da vida: A combinaçom de marxismo e nacionalismo revolucionário, adaptando-o acertadamente à realidade cubana.

Mas Mella nom foi um intelectual: As aulas da universidade fôrom o seu primeiro cámpo de batalha, criando a Federaçom Estudantil Universitária, da qual foi presidente, a Liga Antiimperialista de Cuba e o primeiro partido marxista-leninista cubano: O PCC.

A sua extraordinaria capacidade de trabalho demonstra-se na organizaçom do Primeiro Congresso Nacional de Estudantes em Novembro de 1923. Na declaraçom de Direitos e Deveres do Estudante, Mella planteja como primeiro dever do estudante: “divulgar os seus conhecementos entre a sociedade, principalmente entre o proletariado manual, por ser este o elemento mais afim ao proletariado intelectual, devendo assim irmandar-se @s trabalhadores/as para fomentar umha nova sociedade livre de parassitas e tiranos, onde ninguem viva se nom em virtude do próprio esforço”.

Este pronunciamento levou à criaçom da Universidade José Martí, iniciativa que vincula a estudantes, trabalhadores e intelectuais movidos polo afám de ensinar e aprender, e que funcionou na Facultade de direito em horário nocturno.

Foi detido em 27 de novembro de 1925 e ingressado em prisom acusado de cometer actos terroristas. O seu verdadeiro delito: Encabeçar umha greve estudantil na Havana.

Tras umha greve de fame e um mês de intensa pressom nacional e internacional, é liberado em 23 de Dezembro de 1926. Um mês depois é expulso do país e parte cara o exílio em México, onde forma parte do Comité Central do Partido Comunista de México, participando na luita pola reforma agrária, a nacionalizaçom do petróleo e nas greves dos mineiros. Durante a súa militáncia nesta formaçom mantivo umha atitude crítica com a degeneraçom burocrática dos Partidos Comunistas na órbita da URSS.

O 10 de Janeiro de 1929 é assasinado em México após umha perseguiçom, vítima de agentes do ditador Machado.

Mella compreendeu qual era o caminho a seguir nas novas condiçons, por isso nom se limitou ao eido universitário se nom que se involucrou nas luitas da classe operária. Hoje em día o ideário deste luitador comunista mantem vigência e oferta alternativas para a interpretaçom da realidade cubana e da America Latina.