sábado, 1 de novembro de 2008

Sábado 4 de Outubro. Crónicas da Brigada Internacional do 50 Aniversário do Triunfo da Revoluçom

O Sábado 4 @s jovens acordárom às 6.30 da manhá, almorçárom um copo de leite ou de iogurte líquido à escolha, um bolo de pam com manteiga, sumo de laranja ou goiaba e fruta e partírom para a pequena cidade de Caimito, cabeceira do município Caimito del Guayabal. Acompanhada pola delegaçom brasileira e um membro da delegaçom sul-africana, a delegaçom galega começou o seu aprofundamento no conhecimento directo do processo revolucionário cubano trocando impressons com a vizinhança e achegando-se ao Comité de Defesa da Revoluçom (CDR) José Antonio Echeverria, nome do dirigente estudantil que no ano 57 tomou a sede da Rádio Relógio em Havana para informar o povo do ataque ao Palácio Presidencial batistiano e a raiz do qual foi assassinado.

Neste CDR número 6 de Caimito fôrom atendidos amavelmente por umha mulher, que lhes contestou algumhas perguntas sobre a vida quotidiana do povo e se ofereceu a os guiar até o posto de trabalho do presidente do comité ao que tod@s acedêrom com gosto. O presidente deste CDR era o director municipal de comunicaçons de Caimito e trabalhava na sede da companhia cubana de telefonia. Lá conversárom por volta de meia hora sobre o CDR número 6, que nos últimos dias se dedicaram à recolha de roupa e de garrafas para ajudar @s compatriotas que tinham sofrido mais de perto as acçons dos últimos furacáns. Aliás, o companheiro explicou o funcionamento dos CDR, o trabalho comunitário que fam aos domingos, as reunions mensais que tenhem com a Cámara municipal, a existência de diversas responsabilidades dentro dele como a de saúde pública, vigiláncia, juventude... Na conversa também fôrom abordados outros temas de interesse como os debates que houvo nos últimos meses sobre diferentes medidas adoptadas polo governo cubano, os textos de reflexom de Fidel, aspectos da vida quotidiana como a que dedicavam as suas férias e o seu tempo de lazer, etc. Ao se despedir, a Brigada Fuco Gomes fijo entrega ao presidente do CDR de umha brochura editada polo nosso colectivo sobre a realidade político e social da Galiza.

Finalmente acabamos a manhá indo até a sede local do PCC. No caminho a cederrista que fijo de guia foi explicando conceitos novos para muit@s de nós como o de “vanguarda nacional”, estímulo ganho por trabalhadoras/es que desenvolvem umha actividade exemplar nom só no centro de trabalho senom também na sua vida como activistas, realizando trabalho voluntário para a comunidade, interessando-se polos problemas do bairro e contribuindo aos resolver, etc e que consistia em ter umha semana de férias num hotel ou em que consistia a “permuta”, troca das casas que é feita entre a vizinhança umha vez ao mês para resolver problemas concretos de habitaçom que podam ter @s vizinh@s.

Na sede do Partido, @s internacionalistas tivérom umha reuniom com a primeira secretária da organizaçom em Caimito onde foi abordado um amplo leque de temas, desde o trabalho feminista até a relaçom com a Igreja católica, os efeitos dos ciclons ou a possibilidade de um ataque imperialista. A mulher, vestida com “fato de combate” como ela própria definiu o seu uniforme, pujo especial ênfase no grande labor que estava a realizar a juventude comunista cubana ao investir todo o seu esforço no trabalho voluntário de recuperaçom de alimentos binidos polos furacáns como era o caso dos cítricos e da banana, afirmou com orgulho que graças capazidade de auto-organizaçom do povo no município nom hovera perda de vidas e que toda a vizinhança ajudara a acolher nas suas casas 1884 pessoas para que as suas vidas nom corressem perigo durante o embate climatológico. A militante comunista também explicou que o governo dispugera albergues onde se refugíarom 649 pessoas e que estavam a trabalhar arduamente no cultivo de legumes e cereais de ciclo curto como feijons, favas ou milho para assegurarem a alimentaçom de todo o povo. Após a visita a esta vila rural @s brigadistas voltárom ao acampamento onde jantárom arroz, feijons, batata doce, espinafres, alface e carne de porco, água e sumo de laranja de bebida e fruta de sobremesa; e o resto do dia acabárom de se instalarem nos quartos e percorrêrom as redondezas do acampamento.